فراخوان بخاطر شرکت در مظاهره سرنوشت ساز24 مارچ 2010
کميتهء تدارک مظاهره و دفاع حقوقی از پناهجويان افغان در هالند کميتهء تدارک مظاهره و دفاع حقوقی از پناهجويان افغان در هالند

وطنداران عزيز؛

حاميان حقوق بشر ومدافعان حق پناهنده گی!

طوری که ميدانيد، در اثر فشار های گوناگونی که از جانب نهادهای حامی حقوق بشرو کمیساری ملل متحد در امور پناهنده گان ، بالای  حکومت و به ویژه وزارت عدليه ، ادارهء مهاجرت وتغيير تابعيت اين کشور (IND) وجود دارد، کميسيون دايمی عدلی وحقوقی پارلمان اين کشور را واداشته است تامسأله سياست پناهنده گی رايکبار ديگر در جلسه علنی اين کميسيون به تاريخ 24 مارچ  سال 2010  به بررسی مجدد گیرند، در اجندای جلسهء متذکره 10 مطلب جداگانه اما زيربط به مسايل پناهنده گی  وامور خارجيان مطرح بحث است از آن جمله چند بند آن بصورت مشخص در مسأله پناهنده گان افغانستان بويژه ارتيکل 1 اف پناهنده گی ارتباط ميگيرد:

- پيرامون گزارش رسمی يا (Ambtsbericht)29    فبروری سال 2000 وزارت خارجه هالند که در مورد ارگان ( خاد- واد) صادر شده است.

- نتایج بررسی  وتبادل نظر ماه اکتوبر 2009 با  (UNHCR)   کميساری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان در رابطه به ساختار و راهکارهای ارگان ( خاد- واد) در سالهای 1992- 1978.

- نتایج بررسی و تبادل نظر 7 جنوری 2010 با  (UNHCR)   کميساری عالی ملل متحد در امور پناهنده گان درعین موضوع.

- سیاست پناهنده گی هالند مرتبط بر کشورهای افغانستان و لیبیا.

-  بررسی دادن حق سر پناه به آنانی که بنا بر دلایل صحی حق تقاضای مجدد پناهنده گی را بدست میآورند.

از نگاه کميته دفاع حقوقی از پناهجويان افغانستان در هالند و کميته تدارک همايش، ميتنگ ومظاهره چنين جلسه کميسيون حقوقی پارلمان هالند سرنوشت ساز ودارای  اهميت ويژه ميباشد، پس به موازات آن شرکت در چنين تدابير نيز در تعيين موقف پناهنده گی مان نقش بزرگ دارد.

دوستان و حاميان حق پناهنده گی!

-        کسانی که خود تحت بهانهءارتيکل 1 اف کنوانسيون ژنيو ازدريافت حق پناهنده گی درهالند محروم گردانيده شده ايد،صرف نظرازاينکه  درهرکتگوری ومرحله ای قرار داريد!

-        اعضاء فاميل وخانواده های ايکه والدين شان از اين ناحيه رنج ميبرند!

-        جامعه مهاجر افغان در هالند وآنهايی که خود پروبلم پناهنده گی ندارند!

-        نماينده گی های اروپايی وکشوری، احزاب وسازمانهای سياسی افغان که دفاع از حقوق بشر وحق پناهجو در سرلوحه کارسياسی واخلاقی شان قرار دارد!

-        حاميان ومدافعان حقوق بشر، دوستان هالندی حمايت کننده پناهجويان!

-        وهم جوانان رزمنده، پرشور وعدالت خواه افغانستان در هالند!

ما به شما مراجعه مينمايم که با استفاده از اين چانس در مرحله حساس کنونی يکبارديگر، ابهت، شايسته گی ومقاومت دليرانه تان را در دفاع از حقوق پناهجويان افغانستان درهالند تبارز دهيد و با اتحاد وهمبسته گی در کارزار تظاهرات وهمچنان تفويض قطعنامه مظاهره به مقامهای پارلمان هالند و شرکت در جلسه باز کميسيون مربوط پارلمان هالند فعالانه سهيم شويد ودين ومکلفيت تان را در دفاع از حق پناهنده گی که جزء حقوق بشر است  اداء نماييد.

هرگاه بتوانيم از اين چانس پايانی در دفاع از حق پناهجويان کاری را انجام دهيم در حقيقت توانسته ايم همه تلاشهای گذشته را به ثمر رسانيده ايم ، هرگاه با بهانه جويی ها وتنبلی نتوانيم در اين روند شريفانه شرکت کنيم داشتن توقع واهی بهبود وضعيت دشوار وناممکن  است.

محل ووقت مظاهره:

روزِ چار شنبه- 24 مارچ 2010 م؛

تجمع وميتنگ از ساعت: 11:00 ( ظهر) الی ساعت 16:00 (بعد از ظهر)؛

شرکت در جلسه باز کميسيون عدلی وحقوقی پارلمان هالند ساعت 12:00؛

محل گردهمايی: ميدانِ مقابلِ تعميرِ پارلمانِ هالند.

کسانی که از محلات دور تر می آيند، سعی شود که در کوردينه همديگر راهی مظاهره شوند.

بااحترام


March 17th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها